Burčák tour

Hynek a doplňky Hana Hynek a Vráťa
Fotogalerie
Interaktivní mapa
Zdravý nápoj mléčně bílé barvy s kvasinkami sacharomyces, malým obsahem alkoholu, vitaminy C a hlavně B jsme s chutí zkoušeli v roce:
- 2001 - Valtice
- 2002 - Valtice a Čejkovice
- 2003 - Perná - u Formanů - poprvé se objevuje název Burčák tour
- 2004 - Perná - u Formanů - výjezd směr Pohansko
- 2005 - Znojmo - s výpravou do Retzu
- 2006 - Vídeň - Lenka s Ivou a Kalimerem - zachraňují tradici šturmem (burčák je dle EU jen v ČR)
- 2007 - Kemp u Pálavy - "Bulharský" - s chytrým zablouděním v Rakousku na ochutnávku, Morava+Dyje
- 2008 - Perná - Truhlářovi - s básnícím Kalimerem, Laa
- 2009 - Perná - Truhlářovi - s pěším výletem po Pálavských vrších
Tak proč nejet po desáté i v roce 2010?

24.9. v noci došlo málem k neštěstí. První skupina nezajistila burčák! Volíme jistotu, pan Maňák nás zásobuje a s kvalitou jsme spokojeni. To se dobře spalo. 25.9. využíváme dobrého počasí a v 9:30 s natlakovanými pneumatikami a podtlakovnými lahvemi s burčákem vyrážíme Po stopách Aleny Ilčíkové (Židlochovicko 2009/10).
Cestou potkáváme: čerpací stanici na burčák v Ivani, duchy (dýňové) tamtéž, koňský kočár, myslivce čekající na svatbu (Němčice). Po cyklotrase projedeme vinice, pohrdneme zkratkou (také proto, že jsem si GPS vtipně nahrál mapu Rakouska) a v Křepicích nacházíme Údolí kapliček. Zjišťujeme, že tu
před námi už někdo byl: Cyril s Metodějem ze studánky pili vodu. Po projití křížové cesty přejíždíme do restaurace, kde některé z nás usínají.
Maršal Malinovskij připomínám další cíl. Vystoupáme tedy k nebudovanému (od 1975) památníku na Bratislavsko Brněnskou operaci. Na místě, kde byla pozorovatelna 18. gardového pluku a odkud snad za II.sv.války Malinovskij zavelel k útoku na Brno, nyní stojí železný skelet koule o průměru asi 12 metrů. Pod ním betonová budova. Zarostlé, rozbité, nepřístupné. Vlezli jsme tam, ale důrazně nedoporučujeme.
Kostelík Kurdějov, moderní kostel Hustopeče - obé již za deště. Doplňujeme zásoby burčáku v Dolních i Horních Věstonicích a jsme rádi "doma" u Truhlářů v Perné.

26.10. jsme uvěřili rosničkářům, že bude pršet a udělali jsem dobře. Procházeli jsme Mikulov. Nejdříve jsme nakoupili vstupenky (nápad jako my, mělo více výletníků), prošli se a pak navštívili zámek a jeskyni na Turoldu.

27.10. - předpověď modro neslibovala, ale hliníkové oře ve stáji již nešlo udržet a tak jsme osedlali. Nejdříve se zahřáli stoupáním do Klentnice, vyfoukali sjezdem do Mikulova, prokřehli stojíc v autobusové zastávce, kde jsme na sebe i kola navlékli, co šlo. Počasí poznalo, že se nevzdáme a tak, hned jak jsme dojeli k soudruhům do Rakouska, ukázalo svou modrou tvář. Rozjařeni jsme se rozjeli, radostně ulovili kešku a přejeli správnou odbočku. Poznali jsme Poysdorf. I tak jsme dojeli k Herrnbaumgartenu, ochutnali víno a pověsili do místní ponožkové umělecké expozice české HaHy ponožky, které Hana pletla za dlouhých zimních večerů. Jestlipak tam budou příští rok? Uděláme soutěž.
Do Falkensteinu jsme již dojeli dobře, kešaři si prohlédli i dosud nenavštívené objekty - sochy pod kapličkou. Sešli jsme se v restauraci v Mikulově u informačního střediska a přišli dokonce i Táchovi!
Večer jsme byli aktivní, hráli jsme aktivity. Asi nejúspěšnější byla, musím nekriticky poznamenat, Hynkova pantomimická svatební noc a rozpoznání bratrovraždy Marcelou.

Foto Vráťa   Poysdorf
Poysdorf Falkenstein
Pantomimický buď svalovec nebo posilovna nebo...

28.10. - stručně: Bylo hnusně. Dojeli jsme do Bulharska a zpátky.

Martinským vínem z "našeho" burčáku si připijeme na Burčák tour 2011.