Roháče

Kalimero Fotogalerie
Rudy Fotogalerie a Vráťa
Interaktivní mapa
Mapa s obrázky a profilem

Kdysi v OHNÍČKU bylo takové vyprávění, kde si čtenář musel doplnit slova za obrázky. Zkusím také tak:
Nebýt Rudy, nejeli bychom do  Roháčů, ale do pr.....

My ale Rudy máme (a Rudy má nás), ta vše obtelefonovala, obepsala, zajistila konverzní bankovní operace a tak jsme do Zverovky jeli. Ď.

Ač bylo vlhčeji, než bychom si přáli, hor, termálů,  halušek a sebe navzájem jsme si užili.
Užívali jsme si takto:

23.7. sobota
V Rožnově jsme zastavili, objednali si pivo a vybalili vlastní . Dojeli jsme na Zverovku ubytovali se v zrubech a děvčata mne nutila, abych pil nějakou bramboračku (foto Rudy)., brambory tam byly ale jen ve formě lihu v rumu. Před večeří jsme stihli ještě projí naučnou stezku. Bylomodro

24.7. Neděle (12 km, 1026 m nastoupáno)
V 8:30 jsme se na start došli všichni včas až na Kalimera, který měl ale jen malé zpoždění a tak jsme po žluté vyšli na Zábraď a pak sešli na Taťliakovu chatu kde jsme si dali Rum, čučoriedkové čaro.... nebo placku. Oni ale Janě říkali, že je malá.... Naše cesta vedla na Roháčské plesá, kde jsem se vyblbli při fotografování:
foto Vráťa       .
Na cestě jsme potkali:
další pleso rozcestník vodopád (foto Kalimero). (video)
Hlášky dne:
Terorista o Lence: je to Himalajská lasice
Karel o Janě: Spíme spolu...., ale přes zeď
Karel o sobě: Jdu zaujmout pozici HK
Večerní mejdan měl téma: Práce s chlebem (historický pohled, výběr bochníku na trhu, způsob řezání, další využití..). Nejbouřlivější debata bylo o typu skladování a boji s plísněmi s přihlédnutím k tvrdnutí.

25.7. Pondělí (20km, 177m)
Klapoty klap, klapoty klap. Nejelo kolem nás stádo koní, to déšť bubnoval na střechu. A vytrvale. Dělali jsme, že  to nevadí, činnost zahájil  klub čtenářek. Na něj pak navázal více akční klub hráčů stolních her HaHy pexesem (nutno najít TŘI stejné obrázky). Naše pohybuchtivé svaly ale chtěli svou dávku a tak přišily na řadu pláštěnky a deštníky. Ponurou, šedou, zamlženu, drákulovsky tajemnou (tento přívlastek to nemůže nikdo uhádnout) krajinou jsme pochodovali do Zuberce. I zde jsme podlehli přání těla a v Oravskej Izbe jsme doplnili kalorie, kilokalorie i jouly. Úsměvy na obou stranách byly při fotografování (foto od Rudy).. Zelenou krajinou jsme došli do

U mlynářky nás trochu
postrašili, ale došli jsme bez uhony, i když někteří to měli težší.
Karel sice musel zastavit vlastním tělem autobus, ale také dojel. Jak se do cíle dostal Kalimero, to vám poví on sám ve videu. PePe s Japonci se hřáli v termálech.

26.7. Úterý (20,3km, 1366m vystoupáno, max. výška 2178 mnm, spáleno 3000 kcal)
Nejdříve trasa: Smutná dolina (a její sedlo), Tri Kopy, Hrubá Kopa, Baníkov (a jeho sedlo), Spalenou dolinou zpět.
A nyní nechám vyprávět samotné obrázky bez velkých komentářů:

JFK: "Nejdřív jsem si myslel, že se vrátím. Pak jsem si myslel, že se pos... Pak stoupla hladina adrenalinu a bylo mi všechno jedno.

(foto Vráťa)
Týž, v hospodě navečer k odpočívajícím členům HaHy: "Jsem překvapen, že jste všichni odvážní a stateční tak, jako já!"

27.7. Středa (14,1km, 754m)
Mlha přede mnou, mlha za mnou - ta neslibovala tedy žádné výhledy. Po první čtvrtině výstupu jsme se rozdělili na optimisty, kteří šli hore, na Rákoň, mezi které patřila Rudy, a ulovila tato fota:

a pesimisty, mezi které jsem patřil já a na zelené turistické okolo Zverovky udělal tyto zelené fotky:
ano, je to bahno
červený trpaslík?
Večer se horizont nad Zverovkou svlékl, odhodil mlhu a ukázal nám horalské tělo ve světle zapadajícího slunka
svou krásu.

MaVr a Kralupští navštívili Oravský hrad a povozili se po Oravaskej lesnej železnici.
(www.vlaky.net) + video.

28.7. Čtvrtek (24 km, 1450 m)
Ráno je pěkně. Naše pohorky vede opět žlutá trasa

po kořenech až na Zábraď (s Vráťou), kde se otevírá
 širokoúhlé panorama.
Hupem přes se setkáváme na Volovci (obrázek před pokynem a po pokynu HRAJTE SCÉNKU NA VRCHOLU)..
Klesneme si na Jamnické sedlo, aby výstup na Ostrý Roháč měl větší grády. Po řetězovém stoupání pak výstup na Plačlivé byl brnkačka:
A pak nastal opět koloběh vody, opět ve směru horizontálním, kdy gravitační síly rozpohybovaly molekuly dvou vodíků s dvojmocným kyslíkem směrem na HaHy. Nám to ale nevadilo. My na to Ha, Ha, Chi, Chi.
My totiž máme pod kapucou. A někteří do konce pod čepicí (CD CARGO !!!).
A z té hlavy se vzpomínky na déšť vypaří (nebo hodně naředí) a zůstanou ROZHLEDNÉ vzpomínky:
FormáT WMV:Video1, Video2 Formát AVI: Video1, Video2.
PS
A Lenka s Evou a PePem se setkali s andělem!