Brdy-hřebeny A8

Foto Hynek, Pavel
Interaktivní mapa sobota
mapa neděle

OSVĚDČILA SE! Ano, to musím napsat hned na začátku. A není to dáno úplatkem ve formě naloženého masa, je to dáno výběrem ubytování, stanovením tras, klidností vedení... To jsem zvědav, co bude příště. Ale to jsem začal koncem. Nu některé knížky se tak píší. Ale pak se vrátí na začátek. A tak učiním i já ve svém obrázkovém leporelu.
Začátek v kempu Matyáš byl skvělý. "Dobrý den, vy jste od paní doktorky?"-a už jsme navigování kam zaparkovat. Kamarádi volají na pivo a večeři:

Pak se cachtáme ve Vltavě, kde jako bonus můžeme trhat třešně z vody. A další krok, typicky letní, vuřty a k tomu víno. Dobře se nám povídá.

Ještě musím představit skvěle vybavenou chatku 2+2 lůžka (a 2 jsme spali na verandě), wc, umyvadlo, lednice, varná konvice, 2 plotýnky, ručník, utěrka, sůl cukr, neomlácené hrnky a talíře, komplet pěkné příbory. Nic nechybí. A když už jsem v té chvále: každý den se mění koberečky, ve sprchách je k dispozici holení (pěna+holicí čepelka), kartáček na nečistoty. Ve sprchách žádné žetony, teplé vody dost.

Pak přijelo překvapení. Jeho dámská polovina zakryla H6 oči a nepoznal, až s nápovědou. Ve svém bydlíku přijeli MaVr. Samostatná kempovací jednotka.

Dobře se povídalo v teplém letním večeru... Ano bylo to první letní večer, ten s krátkou nocí.

Ať spal někdo krátce nebo hodně krátce, ráno v sobotu jsme se na start dostavili komplet.

Hromadný start v 9:00 se nezdařil, ale tahle fotka od Vltavy, kousek za přehradou je pořízena v 9:26. To není špatný start.

Přejedeme most, projíždíme Zbraslaví a na konci obce se díváme na zvláštní budovu. Tipnete si, co to je?

Je to základní škola.

V Černošicích se díváme na závodní lodě,  vypadjí jinak, než naše vertexy a jizery.

Krátkou přestávku jsme měli u umělecky zrezlých dveří, které byly v záběru s jiřím Bartoškou ve filmu Teorie tygra.

Chvilinku máme občerstvovací přestávku u Aleny doma.

Pavel si ještě zahrál ve filmu POVALEČ, ale byl to jen krátký záběr, za chvilku jsme jeli.

Tak tento dům prý hraje ve filmu Teroristka. Tak to něj budu muset jít.

Chvilka stoupání. A na Hradinovský kopec (pravěké sídliště) vystoupal ten nevětší z nás, ale tady je dost malý, ale stejně jej s kolem nad hlavou poznáte, že?

Krajina je značně fotogenická:

U lomu Amerika meteoaplikace hlásí blížící se srážky. Šlápneme větší silou do pedálů....

... a přesně s prvními kapkami zastavujeme v hospodě v Bubovicíh. V ušácích se dobře čeká, až přestane kapat.

Když déšť poleví, vyrážíme. Pavel se rozdělil na suchou vrchní zelenou polovinu a klidně zcela zmoknutelnou  spodní. Kalhoty vyhrnul, přece je nenamočí.

Ve Svatém Janu pod Skalou již neprší, dokonce zde hraje dechovka a grilují a prodávají pivo. My se ale věnujeme duchovním záležitostem.

Tohle kouzelné stavení s růžemi mi nějak nešlo vyfotit... Ve fotogalerii je ještě jedna varianta, ale žádná není taková, která by se mi líbila na 100%.

Ještě jsme přejeli do lomu Alkazar, kde soudruzi z NDR točili indiánky.

A pak po cyklo Po stopách českých králů podél Berounky (to mi Hana určitě opraví na Mže) přes několik mostů domů do kempu:

Večer byl masový a to se mi líbilo. Také byl povídací a to se mi také líbilo.

V neděli nikoho nenapadlo, že by snad už jel domů ráno. A to to vypadalo, že bude pršet. A také pršelo, hned po startu. První zastávku jsme měli ve křoví:

Druhá zastávka byla pod mostem. Vypadá to, že Kalimero tančí, ale jenom něco vysvětluje.

Klidná cesta se začala ve Všenorech vzpínat, ale zvládli jsme to. Když ne v sedle, tak tlačením. On ten rozdíl v rychlosti nebyl velký.
Černolické skály:

Také jsme viděli dost zajímavých domů, ukázka jednoho z nich. Omlouvám se za drzé focení přes plot, ale ta střecha opilého projektanta mne zaujala:

"BORŮVKY!!!" - a je po šlapání, skoro všichni se vrhají do lesa a stávají se sběrači. Až na dvě výjimky, Vráťu a Hynka, těm ten sběr nejde. To jsou asi lovci.

Delší zastávku máme v barokní areálu u klášteru Skalka nad Mníškem pod Brdy:

Za dokopečkování jsme odměněni sjezdem do Mníšku pod Brdy k zámku s krásnou zahradou.

Obědváme v pizzerii Al Capone s pěkným interiérem i exteriérem a....

....a podepsanou polévkou:

I další zastávka je gastronomická. V Jílovišti prostě MUSÍME zastavit v cukrárně a pekárně STÁŇA, spřízněné s pražskou cukrárnou U MYŠÁKA.

Jako diabetik jsem sladkým svodům odolal, zdobný interiér mne ale uchvátil.

Z cukrárny jsme vyjeli až skoro k Cukráku a pak už většinou z kopce do "našeho" kempu.

Díky kamarádi za pěkný víkend.