Frýdlantský KaP

Karel Fotogalerie
FraM Fotogalerie
Mapa singltreku Pod Smrkem
Základní tábor akce Frýdlantský Kap byl tři metry za cedulí u Pavla (dále já). Dalším hlavním organizátorem byl Karel Tauchman (dále KT). Příprava nebyla složitá. Postavili jsme dva altány, sbili několik lavic a nechali si dovézt sud Svijan. KT připravil několik!! kg výborného masa na grilování. Ještě odpoledne pršelo, ale naštěstí před příjezdem prvních členů HaHy bandy se vyjasnilo. Do šesté večerní přijela většina. FraM přivezli zbytky ze zabijačky a kýbl!! těsta na bramboráčky, které pak Míša s občasnou pomocí několik hodin smažila a my s radostí pojídali. O této činnosti necháme udělat zápis do Frýdlantsk knihy rekordů. Za pozornost též stojí, že si FraM ustlali ve stodole "na mlatě" mezi kočkami, kunami a netopýry. Po osmé přijeli Táchovci, a to již zábava a obžerství vrcholilo. KT slibovaná muzika nedorazila. Prý byla velká zima, jejich škoda…Takže tu z místních kromě nás dvou byla jen Karlova kamarádka Alena Cermanová. Troufnu si říct za všechny, i za Alenu, že se vzájemně "bavíme". Postupně jsme se stahovali blíže a blíže k ohni. Když jsme po půlnoci šli spát, přijel Honza S. a někteří se s ním vítali do dvou do rána….

A je tu sobota. Kupodivu čiperně vstáváme a v 9.30 vyzvedáme KT se Zlatkou u Karlova domu a vyrážíme na rozhlednu. Moc z ní kvůli stromům vidět není, ale většina se nenechává odradit a stoupá po 100 schodech. Přes lesy jedeme do plánované návštěvy obce Saň. Cestou Honza píchá...Před Saní mají horolezci lezení. Velmi nás pobavila cedule, na které bylo varování, že tu je „lezba na vlastní riziko“. Už to předznamenalo veselý pobyt v Sani. U hospůdky je malé jezírko s malým památníkem na Cimrmana. Dále tam mají různé vtipné věci, např. parkování kol za sedlo, toalety jsou označeny ženskými a mužskými "atributy". (obr.č.4.) Když se někdo barmana pana Hauera ptal, kdo byl vzorem, tak odpověděl, že když ještě popijeme, tak nám to řekne, popřípadě ukáže. Na to ale nedošlo. Řekl mi, že mě dobře zná, že celý roky jezdím po okolí po nocích na kole neosvětlený. Tomu ale určitě nevěříte. Jinak jsme měli k pivu tři druhy polévek, výborný domácí chléb, který šel velmi na odbyt a ke kávě koláčky jako pozornost. Potom ještě Honza a K1 dostali rum a jelo se dál. Hlavním cílem byl bývalý uhelný lom, který byl zatopen. Dnes se jmenuje Berzdorfer See. Je kolem něho cyklostezka 18 km dlouhá. Dostali jsme se tam přes Andělku, kousek po Polsku a kousek po slavné Oderneisse-Radweg. Ještě jsme projeli kolem obřího korečkového bagru, na který jsme mohli za 4 eura vylézt. Byla to ale fáma, že vlezem na všechno. U jezera bylo sice pěkně, ale zima a větrno. Tak jsme to po pár km vzdali a kalupovali k ohni, pivu, masu a bramboráčkům. Ujeli jsme asi 65 km. Zbytek dne jsme strávili v družné zábavě. Večer JanaH a Mirek odjeli.

Neděli jsme zahájili stejně jako sobotu u KT v 9.30. Nejdříve jsme jeli na zdejší krásný zámek. Obešli jsme ho a vyslechli moji krátkou přednášku o historii. Myslím, že zámek zaujal a leckdo ho navštíví při další návštěvě Frýdlantu. Pak jsme jeli přes Raspenavu a Peklo do Lázní Libverda. Tam přednášel zase KT. Po občerstvení a ochutnávce zdejšího zřídla jsme vyjeli do kopce na Obří sud. Zde je nástupiště na singltrek (video), náš hlavní cíl. Většina si ho chtěla projet. Jak jsem s nimi pak mluvil, byli nadšeni. KT spadl prý jen dvakrát... Já, Mirka, Jana T. a Alena jsme se vrátili domů kolem hejnického kláštera a též lesními cestami. (obr.č.8.) V Hejnicích nás dohonil František řka na adresu singltreku, že kolem pařezu může jezdit v Hošticích... Pak už se nic neudálo. Co se nesnědlo a nevypilo, tak se rozdělilo.