Pražské parky

Než se dostanu k ježdění v Praze, musím nejdříve zavzpomínat na dny a týdny předchozí.
Nejdříve vás pozvu na výstavu v Boleslavském muzeu na hradě, kde se konala výstava "Kuriozity z depozitářů aneb překvapivá odhalení". Texty opsány z popisků u exponátů.

Prasoryba, sloužila jako pomůcka při výuce přírodopisu v obecných školách. Pro zoufalý nedostatek financí ve školství zhotovovali čeští skláři vždy dvě zvířata najednou jako např. prasopes,  krávokoza apod...

Dámské hygyenycké vložky old ways ... značně nehygienické

Kopulační list z Klavovska

Bidet k umývání intimních partií těla po zdařilém výkonu

Jehelníček Chantal Eiffelové, který inspiroval jejího megalomanského manžela k architektonické dominantě Paříže

Střevíce z lýčí, letní pracovní obuv Přemysla Oráče pro svou lehkost užívána zejména v brázdě, kde efektivně bránila noze proti boření se do oranice

Třemi obrázky ještě zavzpomínám na poslední Jizerská putování:

V základním táboře Šámalka

Na vrcholu u Knajpy

Historičtí bežci

Sobota 1.4. byla tréninkem, ale hlavně se Haně splnil sen, dojeli jsme letos poprvé do Svijan na kvasničák. Bohužel jsme také viděli, co dokáže voda, když ji z Jizerských hor přiteče moc najednou.

Najeď myší a uvidíš,
co Hana pila

No a konečně jsem u Pražských parků, které popsala Iva
Na první letošní kolovou vyjížďku mělnického cykloklubu MIKE jsem dojela se čtvrthodinovým zpožděním. Stačí malý zádrhel při ranním nákupu rohlíků, metro ujede před nosem a už nestíháte. Ještě že existují mobily. SMS zprávu, aby se na mne na Jižáku - Opatově počkalo, posílám pro sichr dvojmo: Lenka se s údivem SMS-kou probírá v hlubokém odpoledni, ale Milen ji čte vzápětí a já jsem zachráněna. Dostávám pomyslné poslední startovní číslo 35 a nic nebrání tomu, abychom zostra vyrazili na průzkum nejrůznějších zákoutí matičky Prahy.

Celou cykloakci vede Kalimero, bezchybně hlavního města znalý. PPé ho kontroluje, přestože se snaží budit zdání, že jeho hlavní činnost je fotodokumentace. O tu se z našich řad, ze spolku HaHy, starají Hynek a Lenka. Za našimi zády postupně zůstává Opatov, Centrální park (pod ním se skrývá metro, proto plocha není zastavěna mamutími věžáky, které jinak park obklopují), hráz Hostivařské nádrže. Tam ku podivu docela málo vody a jinde po Praze zase převodněno... Cyklopěší lávka přes ČD nás brzy navede na stezku podle Hostivického potoka, tou obkružujeme Dolní Počernice, Štěrboholy a už je tu Kyjský rybník, kol dokola okupován zdánlivě flegmatickými rybáři. Dostáváme se do Hloubětína, k Hořejšímu rybníku a věrně bok po boku dle Rokytky po stezce do Libně. Zde míjíme Libeňský zámeček - původně to gotická tvrz, v současné době - ale již od 18 stol. - v rokokovém hábitu.

Potok Rokytka nás chce zavést až ke slepému rameni Vltavy a hle! Překážka v podobě velikánských protipovodňových hliníkových vrat. Střeženo dvojičkou policistů. Nevadí, uzávěr objíždíme přes kolmý kopec, který je hned vedle. A na samém vršíčku kopečku krásný rozhled do kraje - pod námi povodí Vltavy, mohutné, silné a drze rozpínavé...A Holešovice jak na dlani.
Kalimero zjišťuje píchlou duší - je to třetí defekt v partě 35 cyklistů. Nasyceni výhledy sjíždíme zprudka dolů, abychom si ještě dnes zahráli na "povodňové turisty". Podél rozvoďněné Vltavy se dostáváme až k zatopenému veslařskému kanálu v Troji - zde cesta opravdu a definitivně končí - čelééém vzad! A vracíme se. Spolek HaHy se trhá a odvážně se vrhá na most, kde smějí jezdit jen tramvaje a nikdo jiný - přísný zákaz! Tady jsem naštěstí doma a vím, že zákazy jsou tu od toho, aby se porušovaly. Necháváme přejet přes mostík tramvaj č.14 a jeden za druhým kolmo most zdoláváme. Zanedlouho jsme na druhém břehu řeky. Milen se ujímá vedení - směr Stromovka, Letenská pláň - zde velmi příjemné slunné posezení při pivku-dvou, k zakousnutí párek v rohlíku...

Pokračujeme cyklostezkou na Malou Stranu. Zde překračujeme druhý zákaz dnešní neděle a vjíždíme na kolech do Vojanových sadů, abychom spočinuli pod okny kanceláře, kde pracuje Mimi a řve páv vedle páva. Krásné prostředí! No a už kolmo brouzdáme Kampou, voda z Vltavy olizuje břeh, je téměř na dosah! Po Jiráskově mostu prosvištíme k Tančícímu domu a odtud směr Podolí, Braník - ještě jedno krátké zastavení na sklenku belgického pivka Stella Artois - toť mé oblíbené. A všichni se cítíme takoví vláční a Hana praví "tak ještě jedno a máme ji jak z praku". No nic, rozjíždíme to cyklostezkou polesím Krče, převážně do kopců až až k metru Chodov. Já lezu dolů, čeká mě jízda podzemkou na druhý konec "céčka" do Ládví. Milena doprovází Vorly na Opatov, kde parkuje jejich starorůžové. Jana se odpojila už před Malou Stranou a Lenka je prakticky doma. Nečekaně pěkná neděle, pláštěnky dnes jen k vyplnění cyklobrašny. Kdyby vždy se takto zadařilo! Čabas, vaše psavka Iva

servisman Zdeněk

Start Opatov

Podmračno, v dáli ale světlo

Kalimero hovoří z odpadkového
koše

tady se natáčí

mašinka pro malé velké

zábrany

jako korálky na niti...

svačina

tam, kde ostatní končí...

Tady Mimi pracuje

sem se dívá (Vojanovy sady)

a takhle pije matonku

Více fotek najdete ve fotogalerii.

Zapsala Iva a Hynek . Hynek též foto, které přidala i Lenka, korekturu provedla  Hana.